Ik stuur bij wanneer:
A) Ik het gevoel heb dat we meer kunnen halen uit onze targets.
B) Ik zie dat een van de medewerkers hulp nodig heeft en er zelf niet uitkomt.
C) Dat doe ik standaard elke week, of het nu nodig is of niet, het is belangrijk dat ik er ben.
D) Ik luister naar mijn gevoel en zie dat we meer moeten meebewegen met veranderingen.
‘Ik weet dat het gek is, maar we doen het toch’ zeg ik:
A) Nooit, we doen alleen dingen die ertoe doen om meer omzet te genereren.
B) Als ik het ook niet helemaal snap, maar dan zoeken we het samen uit.
C) Omdat we allemaal moeten luisteren naar wat er ons van bovenaf verteld wordt.
D) Als ik wil dat mijn personeel uit de comfortzone komt en ze wil uitdagen.
Van een klacht word ik:
A) Geactiveerd om onze processen te verbeteren daar waar het kan.
B) Emotioneel, want ik wil het beste voor iedereen.
C) Pragmatisch, ik laat het tot de bodem uitzoeken.
D) Geïnspireerd om te kijken naar de onderlaag van de klacht, elke klacht is een gouden klacht.
Er ontstaat een conflict in het team, mijn rol daarin is
A) Strategisch, ik bekijk wat de beste manier is hoe we met elkaar tot een compromis kunnen komen.
B) Ik luister aandachtig en neem het op voor degene die ten onrechte benadeeld wordt.
C) Ik zoek uit hoe ik dit zo professioneel mogelijk kan documenteren en schakel HR in.
D) Sturend, ik kijk naar de behoefte van het team en kom erachter wat de onderstroom kan zijn van de botsing.
Er is een reorganisatie, hoe pak jij dat aan?
A) Je beoordeelt alle behaalde KPI’s en bepaalt van daaruit je strategie.
B) Je probeert je team zo eerlijk en transparant mogelijk te betrekken in het proces.
C) Je neemt een externe interim aan die gespecialiseerd is in verandermanagement.
D) Jouw team mag meebepalen wat het businessmodel gaat worden, desnoods start je een nieuw bedrijf.
Wanneer er drukke periodes zijn voel jij je
A) Actief en krachtig, je gaat goed op harde deadlines en behaalde doelstellingen.
B) Bedachtzaam en alert op jouw teamgenoten, de juiste balans in werk en privé is daarom erg belangrijk.
C) Nuttig, je springt bij waar je kan en verwacht dat ook van jouw teamgenoten.
D) Meevarend en ad hoc, je bedenkt snel oplossingen en vindt de juiste middelen om alles voor elkaar te krijgen.