#timemanagement leverde 34 resultaten op

timemanagement

Meer doen in minder tijd?

Naast alle dingen die we moeten (werk en dagelijkse regelzaken) is het fijn tijd over te houden voor de zaken die we wíllen (tijd voor familie en vrienden, sporten en/of hobby's) en liefst ook nog op een ontspannen manier. Maar een dag heeft slechts 24 uur, waarvan je er ook nog eens gemiddeld 7 slaapt. 

 

De boeken, tools, blogs en adviezen op deze pagina kunnen je helpen bij het maken van keuzes en het beter organiseren van je tijd. Zodat jij meer tijd overhoudt voor de dingen die er écht toe doen. 

timemanagement
#timemanagement leverde 34 resultaten op

Wat zijn echte tijdvreters?

Telefoon, bezoekers, besprekingen, uitstelgedrag, papierwinkel, post, subassertief gedrag, ‘mijn deur staat altijd open’-politiek, slechte archivering (zoeken), kinderen, overdreven zorg voor anderen. Welke tijdvreters ken jij?

10 tips voor tijdvreters

 

  1. Plan de dag van morgen, liefst aan het einde van de dag;

  2. Plan per dag iets wat je af wilt maken;

  3. Regel met je collega's/gezin tijden (blokuren) waarop je ongestoord kunt werken;

  4. Start telefoongesprekken met een doel, meld direct waarvoor je belt;

  5. Handel 'papierwerk' in één keer af;

  6. Doe vergelijkbare taken achter elkaar;

  7. Denk in de ochtend, praat in de middag (i.v.m. middagdip);

  8. Ga gewoon door met je werk als iemand je onverwacht stoort;

  9. Plan belangrijke, maar niet direct urgente taken op rustige tijdstippen;

  10. Gebruik je hoofd om te denken, niet om te onthouden.