Blue Ocean Shift (E-book)

Nieuwe markten ontginnen en innovatie versnellen

9789047010975
Cre&#235;er nieuwe markten in plaats van vechten om bestaande. Blue Ocean Shift biedt 5 stappen naar strategische groei zonder rivaliteit.<br>
E-book
EUR 14.99 9789047010975 14,99
  • E-book, direct leverbaar
  • Klanten geven THEMA een 9.4/10

Waar gaat het over?

De Blauwe Oceaan’ werd als strategisch begrip door W. Chan Kim en Renée Mauborgne geïntroduceerd in hun gelijknamige, baanbrekende internationale bestseller. Zij pleiten hierin voor het creëren van een nieuwe, onontgonnen markt (de blauwe oceaan) in plaats van het hevige concurrentiegevecht aan te gaan in de
bloedrode oceaan vol rivalen. Nu, na tien jaar onderzoek en studie, verschijnt het vervolg: Blue Ocean Shift.
Met onder meer een aantal bijzondere cases (zoals het Nationaal Jeugdorkest van Irak, Comic Relief/Red Nose Day en André Rieu) beschrijven Kim en Mauborgne in dit boek de 5 stappen op weg naar een nieuwe, blauwe markt. Dit proces van een Blue Ocean Shift is voor elke organisatie, klein of groot, geschikt. Er is volgens de auteurs geen speciale creativiteit of startup-mentaliteit voor nodig. Wel een beetje geduld: het doorlopen van het proces kost minimaal een jaar. Maar met de invulschema’s en businesscanvassen in dit boek kun je direct aan de slag.
Blue Ocean Shift is een nieuwe klassieker op het gebied van marktstrategie, disruptie en klantfocus.
De Blauwe Oceaan is wereldwijd ruim 3,5 miljoen keer verkocht in 45 talen.

Over de auteur

W. Chan Kim (Auteur)

Renée Mauborgne (Auteur)

Specificaties

Auteur(s) W. Chan Kim, Renée Mauborgne, Tosca Weijers
ISBN 9789047010975
Uitvoering Ebook
Uitgeverij Atlas Contact, Uitgeverij
Taal Nederlands
Verschijningsdatum 23-11-2017