Volgende keer beter!
Leren van klachten over je organisatie
Maak met jouw organisatie de sprong naar een onderzoekende en lerende benadering van klachten.
Onderwerp:
Leiderschap,
Trainen & Coachen
- Leren van klachten is hét middel om schade voor anderen en voor je organisatie te voorkomen
- Rijk voorzien van tips & tools om met je organisatie de sprong naar een onderzoekende en lerende houding ten opzichte van klachten te maken
- Van twee expert-auteurs met jarenlange ervaring op het gebied van klachten
Gratis verzending
EUR
27.00
9789462723115
https://www.thema.nl/boek-volgende-keer-beter/
27,-
- Nu besteld, dinsdag in huis
- Klanten geven THEMA een 9.4/10
Waar gaat het over?
GRATIS PREVIEW | Volgende keer beter! - Jij bent aan zet
Hieronder vind je een preview van hoofdstuk 2.
Een klacht is gratis advies voor je organisatie. Toch lijken we dat advies niet echt aan te willen nemen: als organisatie leren van klachten en je dienstverlening daardoor verbeteren is in de praktijk verre van vanzelfsprekend. Hoe komt dat toch? Want er staat veel op het spel: iedere organisatie loopt het risico anderen te schaden of zelf schade op te lopen. Leren van klachten had een drama als de toeslagenaffaire kunnen voorkomen. Het is dus tijd om klachten écht serieus te gaan nemen en ze niet alleen netjes op te lossen, maar ook te gebruiken om duurzaam te gaan verbeteren.
Volgende keer beter! helpt je om met jouw organisatie de sprong te maken naar een onderzoekende en lerende benadering van klachten. Het haalt veelvoorkomende aannames die het leren remmen overhoop en laat je met een frisse blik naar klachten kijken. Je gaat zien dat ook een mening of een incident waarde kan hebben. Dat je niet alleen moet focussen op trends, maar ook kunt zoeken naar ‘gouden klachten’. Dat nieuwsgierigheid de sleutel is en je best buiten de lijntjes mag kleuren.
Of je nu toezichthouder of bestuurder, professional of klachtenfunctionaris bent, open je ogen voor de werkelijke waarde van klachten. Want als jij ziet waar de kansen liggen dan kun je het de volgende keer écht beter doen.
Hieronder vind je een preview van hoofdstuk 2.
Een klacht is gratis advies voor je organisatie. Toch lijken we dat advies niet echt aan te willen nemen: als organisatie leren van klachten en je dienstverlening daardoor verbeteren is in de praktijk verre van vanzelfsprekend. Hoe komt dat toch? Want er staat veel op het spel: iedere organisatie loopt het risico anderen te schaden of zelf schade op te lopen. Leren van klachten had een drama als de toeslagenaffaire kunnen voorkomen. Het is dus tijd om klachten écht serieus te gaan nemen en ze niet alleen netjes op te lossen, maar ook te gebruiken om duurzaam te gaan verbeteren.
Volgende keer beter! helpt je om met jouw organisatie de sprong te maken naar een onderzoekende en lerende benadering van klachten. Het haalt veelvoorkomende aannames die het leren remmen overhoop en laat je met een frisse blik naar klachten kijken. Je gaat zien dat ook een mening of een incident waarde kan hebben. Dat je niet alleen moet focussen op trends, maar ook kunt zoeken naar ‘gouden klachten’. Dat nieuwsgierigheid de sleutel is en je best buiten de lijntjes mag kleuren.
Of je nu toezichthouder of bestuurder, professional of klachtenfunctionaris bent, open je ogen voor de werkelijke waarde van klachten. Want als jij ziet waar de kansen liggen dan kun je het de volgende keer écht beter doen.
GRATIS PREVIEW | Jij bent aan zet
Maak een #klacht waardevol. Onderzoek en vind wat nodig is voor jouw organisatie.
Bekijk de preview 'Jij bent aan zet', hoofdstuk 2 uit het boek Volgende keer beter! Met daarin concrete stappen & tips hoe je kunt zorgen dat leren van klachten ook in jouw organisatie een gezamenlijke missie wordt.
Over de auteur
Manja Bomhoff (Auteur)
Dr. Manja Bomhoff is beleidsantropoloog. Manja specialiseerde zich in de gezondheidszorg en in het toezicht. Ze stimuleert publieke organisaties om onderzoekend in gesprek te gaan, te reflecteren op impact en te luisteren naar andere perspectieven.
Bekijk alles van Manja Bomhoff
Bekijk alles van Manja Bomhoff
Yvonne van der Vlugt (Auteur)
Mr. dr. Yvonne van der Vlugt is bestuurskundige en jurist. Ze werkte jarenlang bij de Nationale ombudsman. De afgelopen jaren deed Yvonne vanuit haar eigen onderzoekspraktijk onder andere onderzoek naar de rechtspraak, de bezwaarafhandeling bij gemeenten, het klachteninstituut financiele dienstverlening en de klachtenregeling bij Defensie.
Bekijk alles van Yvonne van der Vlugt
Bekijk alles van Yvonne van der Vlugt
Specificaties
Auteur(s) | Manja Bomhoff, Yvonne van der Vlugt |
ISBN | 9789462723115 |
Uitvoering | Paperback |
Uitgeverij | Uitgeverij Thema |
Taal | Nederlands |
Verschijningsdatum | 22-12-2021 |
Aantal bladzijdes | 112 |
Gewicht | 249 gr |
Afmeting | 240 x 170 x 9 mm |