• Vóór 23.00u besteld, morgen in huis
38,95

Strategisch brand design

9789001277826
Gratis verzending
EUR 38.95 9789001277826 38,95
  • Vóór 23.00u besteld, morgen in huis
  • Klanten geven THEMA een 9.4/10

Waar gaat het over?


  • Het enige boek dat design vanuit zowel een merk- als marketingperspectief belicht;

  • verbindt marketingbasiskennis met het ontwerp- en ontwikkelingsproces voor merken;

  • bevat rijke visuele voorbeelden en extra digitaal materiaal voor een effectieve leerervaring.



Strategisch brand design is een nieuw boek dat zowel studenten als professionals een helder overzicht biedt van de belangrijkste stappen bij het ontwikkelen van merkdesign. Het boek bestaat uit vier delen:




  1. Marketingbegrippen: Een heldere uitleg van de belangrijkste marketingbegrippen.

  2. Onderzoek en strategie: Een duidelijk stappenplan voor het uitvoeren van onderzoek en het ontwikkelen van strategieën.

  3. Ontwerpen vanuit strategie: Alle handvatten die je nodig hebt om strategisch ontwerp toe te passen.

  4. Methodieken, tools en modellen: Beschikbaar via de website bij het boek.



Strategisch brand design slaat de brug tussen marketeers en ontwerpers door de kennis te bieden die beiden nodig hebben om gezamenlijk, onderbouwd en beargumenteerd aan merkontwikkeling te werken. Het boek is praktisch ingericht, maar stevig onderbouwd met onderzoek en theorie. Elk hoofdstuk bevat rijk geïllustreerde voorbeelden en cases, en sluit af met vragen en opdrachten voor verdere verdieping.



Doelgroep


Strategisch brand design is met name geschikt voor hbo-opleidingen zoals Communicatie & Multimedia Design, Creative Business, Marketing en Communicatie, evenals voor de opleidingen Grafisch Ontwerp, Brand Design en Communication Design aan de kunstacademies.

Extra materiaal


Op studiemeister vinden docenten en studenten ondersteunend materiaal, zoals bijvoorbeeld databestanden, uitwerkingen, aanbevolen literatuur, achtergrondmaterialen en instructiefilmpjes.



Over de auteur


Roel Stavorinus is een zelfstandig merk- en designstrateeg met meer dan 20 jaar ervaring en meer dan 90 merktrajecten op zijn naam, zowel aan de kant van organisaties (opdrachtgevers) als van creatieve bureaus. Eerder was hij docent aan Avans Hogeschool (CMD), Fontys Hogeschool (Communicatie) en Kunstacademie Minerva. Hij geeft nog steeds gastcolleges en trainingen en publiceert regelmatig artikelen over merk, marketing en design.
Kunstacademie Minerva. Hij geeft nog steeds gastcolleges en trainingen en publiceert regelmatig artikelen over merk, marketing en design.

Over de auteur

R. Stavorinus (Auteur)

Specificaties

Auteur(s) R. Stavorinus
ISBN 9789001277826
Uitvoering Paperback
Uitgeverij Noordhoff
Gewicht 556 gr
Taal Nederlands
Verschijningsdatum 19-01-2023
Afmeting 240 x 169 x 17 mm
Aantal bladzijdes 276