Het membership-model

9789047008972
Gratis verzending
EUR 27.99 9789047008972 27,99
  • Tijdelijk niet leverbaar
  • Klanten geven THEMA een 9.4/10

Waar gaat het over?

Netflix, Spotify en anderen vergroten hun klantenbinding door een combinatie van gebruiksgemak en een ‘all you can eat’-prijs. De klant is koning: het lijkt een gouden model in de nieuwe economie. Is dit model ook offline toepasbaar? Kellman Baxter meent van wel, en toont dat aan met cases van Starbucks, t-Mobile, een casino, een natuurbeschermingsstichting, een lokale boekhandel en vele anderen. In alle gevallen krijgt elke klant een op maat
gesneden product of dienst. In korte, praktische hoofdstukken laat Kellman Baxter zien wat het de vipeconomie
inhoudt, hoe je dit bedrijfsmodel in jouw bedrijfstak kunt opzetten en welke aspecten daarbij van belang zijn. Aan de orde komen onder meer:
• Gebruik ‘gratis’ als tactiek, niet als strategie
• Klanten moeten ook met elkaar een band hebben, niet alleen met jou
• Zorg dat je een paar ‘superusers’ hebt
• Blijf altijd zoeken naar manieren om nieuwe diensten te leveren

Over de auteur

Robbie Kellman Baxter (Auteur)

Specificaties

Auteur(s) Robbie Kellman Baxter, Robert Neugarten
ISBN 9789047008972
Uitvoering Paperback
Uitgeverij Atlas Contact, Uitgeverij
Gewicht 461 gr
Taal Nederlands
Verschijningsdatum 15-10-2015
Afmeting 231 x 149 x 25 mm
Aantal bladzijdes 272