Gratis verzending
EUR
27.50
9789044647983
https://www.thema.nl/boek-het-grote-gevecht/
27,50
- Vóór 23.00u besteld, morgen in huis
- Klanten geven THEMA een 9.4/10
Waar gaat het over?
Een echte leider durft plannen te maken voor 2030-2040. Zo’n CEO ontfermt zich over de grote vraagstukken, zoals de groeiende kloof tussen arm en rijk en de opwarming van de aarde. Een echte leider is een moedige pionier.
In zijn nieuwste bestseller reconstrueert Jeroen Smit hoe Unilever-CEO Paul Polman (2009-2019) van Unilever een force for good probeert te maken. Want bedrijven die stellen op de wereld zijn om geld te verdienen, hebben in zijn ogen geen bestaansrecht.
Overheden en goededoelenorganisaties dragen hem op handen, maar het vertrouwen van analisten en beleggers blijft dun. Polmans poging om Unilever een veilige Nederlandse haven binnen te loodsen, zo de Brexit te ontvluchten en bescherming tegen op snelle winst gerichte aandeelhouders te zoeken, loopt uit op een drama. Balancerend tussen ‘het geld’ en ‘het goede’ loopt Polman, meer ‘priester’ dan CEO, te ver voor de troepen uit.
Jeroen Smit (1963) doet al meer dan dertig jaar onderzoek naar leiderschap in het bedrijfsleven. Van zijn boeken over Ahold (Het drama Ahold), ABN Amro (De prooi) en Unilever (Het Grote Gevecht) zijn meer dan 400.000 exemplaren verkocht. Ze werden bekroond als ‘Managementboek van het Jaar’ en ‘Beste onderzoeksjournalistiek’. Smit ontving de Machiavelliprijs omdat hij complexe materie voor een breed publiek toegankelijk maakt.
‘Een spannend boek!’ Matthijs van Nieuwkerk, DWDD
‘Hij vertelt als een alwetende verteller, op een vlotte en tegelijkertijd uiterst gedreven gedetailleerde wijze.’ NRC Handelsblad **** [4 ballen]
‘Meeslepend boek.’ RTL Z
In zijn nieuwste bestseller reconstrueert Jeroen Smit hoe Unilever-CEO Paul Polman (2009-2019) van Unilever een force for good probeert te maken. Want bedrijven die stellen op de wereld zijn om geld te verdienen, hebben in zijn ogen geen bestaansrecht.
Overheden en goededoelenorganisaties dragen hem op handen, maar het vertrouwen van analisten en beleggers blijft dun. Polmans poging om Unilever een veilige Nederlandse haven binnen te loodsen, zo de Brexit te ontvluchten en bescherming tegen op snelle winst gerichte aandeelhouders te zoeken, loopt uit op een drama. Balancerend tussen ‘het geld’ en ‘het goede’ loopt Polman, meer ‘priester’ dan CEO, te ver voor de troepen uit.
Jeroen Smit (1963) doet al meer dan dertig jaar onderzoek naar leiderschap in het bedrijfsleven. Van zijn boeken over Ahold (Het drama Ahold), ABN Amro (De prooi) en Unilever (Het Grote Gevecht) zijn meer dan 400.000 exemplaren verkocht. Ze werden bekroond als ‘Managementboek van het Jaar’ en ‘Beste onderzoeksjournalistiek’. Smit ontving de Machiavelliprijs omdat hij complexe materie voor een breed publiek toegankelijk maakt.
‘Een spannend boek!’ Matthijs van Nieuwkerk, DWDD
‘Hij vertelt als een alwetende verteller, op een vlotte en tegelijkertijd uiterst gedreven gedetailleerde wijze.’ NRC Handelsblad **** [4 ballen]
‘Meeslepend boek.’ RTL Z
Over de auteur
Jeroen Smit (Auteur)
Specificaties
Auteur(s) | Jeroen Smit |
ISBN | 9789044647983 |
Uitvoering | Paperback |
Uitgeverij | Prometheus, Uitgeverij |
Gewicht | 578 gr |
Taal | Nederlands |
Verschijningsdatum | 12-07-2021 |
Afmeting | 230 x 151 x 34 mm |
Aantal bladzijdes | 432 |