• Vóór 23.00u besteld, morgen in huis
32,-

Empathie werkt

Hoe empatisch te communiceren met consumenten en medewerkers

9789463378031
Ontdek hoe je wederzijds begrip en respect bevordert in een tijdperk van toenemende polarisatie.
Onderwerp: Communicatie & Presentatie
  • Bouw sterkere relaties met klanten, collega's en andere stakeholders
  • Vergroot je impact met empathische communicatie
  • Duidelijke principes en inspirerende cases om empathische communicatie in de praktijk te brengen
Gratis verzending
EUR 32.00 9789463378031 32,-
  • Vóór 23.00u besteld, morgen in huis
  • Klanten geven THEMA een 9.4/10

Waar gaat het over?

Onze wereld wordt de laatste jaren stevig door elkaar geschud. We bevinden ons in een tijdperk waarin het lijkt alsof mensen steeds meer moeite hebben om constructieve dialogen te voeren. Kleine meningsverschillen escaleren vaak tot intense, gepolariseerde discussies, waarbij de ruimte voor wederzijds begrip en respect verloren gaat. In deze context van toenemende verdeeldheid en scherpe tegenstellingen groeit de noodzaak voor meer empathie en begrip tussen mensen. Er is nu meer dan ooit een sterke roep om elkaar te begrijpen en te waarderen, ondanks onze verschillen. Maar is die behoefte aan meer empathie en dialoog er ook tussen merken en mensen? En hoe werkt dit tussen werkgever en werknemer?

 

Experience-driven communicatiebureau The Oval Office is alvast overtuigd van het belang en de kracht van empathie in communicatie. Maar het blijft niet bij een overtuiging. Samen met Human8 deed het bureau hier diepgravend onderzoek naar. Dat onthult hoe het omarmen van de kracht van empathie een bedrijf niet alleen aantrekkelijk maakt voor werknemers en nieuw talent, maar ook direct invloed heeft op de resultaten door de impact van merken te vergroten.

 

Hoe je dit zelf concreet kunt aanpakken, ontdek je in dit boek aan de hand van duidelijke principes en inspirerende cases.

 

 

 

 

Over de auteur

Bart De Leeuw (Auteur)

Bart De Leeuw is een doorgewinterde strateeg en brandlover. Na een carrière van veertien jaar bij BBDO, waar hij managementrollen vervulde en instond voor de communicatiestrategie van verschillende merken, maakte hij de overstap naar The Oval Office. Hier gaf hij mee invulling aan de nieuwe positionering van het bureau en verdiepte zich in de kracht van empathische communicatie.
Bekijk alles van Bart De Leeuw

Mieke Fonck (Auteur)

Mieke Fonck is employee communication-strateeg bij The Oval Office. Al bijna tien jaar begeleidt ze bedrijven bij het communiceren met hun medewerkers; van employer branding en rekruteringscampagnes tot change-communicatie voor tientallen organisaties, zoals Actiris, UHasselt, Vandemoortele, Umicore en PSA.
Bekijk alles van Mieke Fonck

Specificaties

Auteur(s) Bart De Leeuw, Mieke Fonck
ISBN 9789463378031
Uitvoering Paperback
Uitgeverij Pelckmans uitgevers
Taal Nederlands
Verschijningsdatum 30-11-2023
Aantal bladzijdes 200
Gewicht 443 gr
Afmeting 242 x 170 x 15 mm

Anderen bekeken ook

Echte ondernemers huilen (niet)
Monique Schuurmans
22,95
Emoties doe je maar thuis
Marjon Bohré-den Harder
23,50
Verbindend communiceren, hoe dan?
Hester Macrander, Yara Rietdijk
30,-