De vertrouwde adviseur
- Vóór 23.00u besteld, morgen in huis
- Klanten geven THEMA een 9.4/10
Waar gaat het over?
Professionals moeten in de huidige snelle netwerkeconomie harder dan ooit werken om hun vakbekwaamheid en kennis op peil te houden en te verbeteren. Dit is echter niet voldoende. De sleutel tot professioneel succes bestaat uit het vermogen om bij cliënten vertrouwen te wekken en door hen in vertrouwen genomen te worden. Door het creëren van vertrouwen, verwerven we het recht om invloed op cliënten uit te oefenen.
Vertrouwen vormt ook de basis voor klanttevredenheid en loyaliteit. De auteurs onderscheiden door middel van hun model 'de vertrouwensformule' de rationele en emotionele elementen van betrouwbaarheid. Zij werken exact en helder de vijf verschillende benodigde stappen uit om een op vertrouwen gebaseerde relatie te creëren.
Iedere stap - contact leggen, luisteren, inkaderen, visies ontwikkelen en toezeggingen doen - wordt in afzonderlijke hoofdstukken uitvoerig beschreven. Tevens zijn er praktische lijsten opgenomen die bedoeld zijn om de effectiviteit van adviseurs te vergroten en waarmee u het vertrouwen kunt toetsen dat u zelf geniet.
De vertrouwde adviseur is een prettig leesbaar boek voor zowel de onervaren als de meest doorgewinterde adviseur. Het boek is voorzien van vele anekdotes, ervaringen en voorbeelden (succesvolle en minder succesvolle) van de auteurs zelf en anderen.
Over de auteur
David H. Maister (Auteur)
Charles H. Green (Auteur)
Robert M. Galford (Auteur)
Carla Prins (Redacteur)
Specificaties
Auteur(s) | David H. Maister, Charles H. Green, Robert M. Galford, Carla Prins, E.H. van Steenis-Perelaër |
ISBN | 9789462201293 |
Uitvoering | Paperback |
Uitgeverij | Koninklijke Boom Uitgevers |
Gewicht | 379 gr |
Taal | Nederlands |
Verschijningsdatum | 20-03-2015 |
Afmeting | 215 x 135 x 26 mm |
Aantal bladzijdes | 280 |