• Vóór 23.00u besteld, morgen in huis
42,50

De kunst van veranderen

bewegen naar de kern

9789013114553

Door de praktijkgerichte aanpak van dit boek leren lanten niet alleen de essentiële concepten, maar worden ze ook begeleid in het ontwikkelen van de nodige vaardigheden en mindset om veranderingen effectief te beheren en te omarmen.

  • Praktijkgerichte aanpak
  • Leer met vertrouwen navigeren door complexe situaties
  • Veranderingsuitdagingen stap voor stap ontleden
Gratis verzending
EUR 42.50 9789013114553 42,50
  • Vóór 23.00u besteld, morgen in huis
  • Klanten geven THEMA een 9.4/10

Waar gaat het over?

In deze nieuwe visie op veranderkunde staan vier vragen centraal:

*Waarom?
*Wat?
*Hoe?
*Wie?
*Ik!
Deze vier vragen en de relaties daartussen helpen om stap voor stap complexe veranderkundige opgaven op een samenhangende manier te doorgronden. En dat inzicht vereenvoudigt het maken van keuzes. Keuzes die helpen om de business- propositie, de organisatie-inrichting en de gewenste veranderingen uit te lijnen.

Daarnaast komt een drietal dilemma's aan de orde: het balanceren tussen 'deel en geheel', 'inhoud en betekenis' en 'ratio en emotie'. Veel veranderkundigen zullen deze herkennen als relevante, aandacht vragende, maar ook taaie vraagstukken.

Aan de hand van het door de auteurs ontwikkelde model wordt helder hoe mensen in hun eigen praktijk aan de slag kunnen om bij de kern van hun vraagstukken te komen. Tegelijkertijd laat dit boek zien dat veranderopgaves slecht te managen of instrumenteel aan te vliegen zijn. De auteurs benaderen ze daarom als 'de kunst van veranderen'; een kunst die de nodige professionaliteit vraagt.

Alle centrale ideeën en concepten worden in dit boek niet alleen beschreven, maar zijn ook vertaald in schema's, afbeeldingen en illustraties. Dit maakt De kunst van veranderen een bijzonder vormgegeven boek.

Over de auteur

Marco de Witte (Auteur)

dr. Marco de Witte (1959), is partner bij HGRV Adviseurs Managers en tevens verbonden aan de Erasmus Universiteit Rotterdam (Faculteit Sociale Wetenschappen, Bestuurskunde). Verder is hij is als (kern)docent actief in commercieel (post)doctoraal onderwijs.

Als geen ander vertaalt Marco op een heldere manier wetenschappelijke inzichten uit de verandermanagement literatuur naar waardevolle eye-openers voor managers. Hij helpt hen bij het nadenken over, de ontwikkeling en implementatie van veranderplannen.
Bekijk alles van Marco de Witte

Jan Jonker (Auteur)

an Jonker is hoogleraar Duurzaam ondernemen aan de Radboud Universiteit te Nijmegen. De afgelopen jaren heeft hij daarnaast de Pierre de Fermat-leerstoel aan de Toulouse Business School in Frankrijk en de wisselleerstoel Emile Francqui aan de Vrije Universiteit Brussel bekleed.

Zijn werk richt zich op drie samenhangende thema’s: de opkomst van een andere meer duurzame economie, de WEconomy, het ontwikkelen van nieuwe duurzame businessmodellen en transactiesystemen waar geen geld aan te pas komt. Voor dat laatste ontwikkelde en lanceerde hij de app ‘SamSamBank’.
Bekijk alles van Jan Jonker

Specificaties

Auteur(s) Marco de Witte, Jan Jonker
ISBN 9789013114553
Uitvoering Paperback
Uitgeverij Koninklijke Boom Uitgevers
Gewicht 581 gr
Taal Nederlands
Verschijningsdatum 02-12-2013
Afmeting 220 x 171 x 22 mm

Anderen bekeken ook

Leiderschap in verandering
Anouk Brack
29,-
Systeem Geïnspireerd Leiderschap
Frank Uit de Weerd, Marita Fridjhon, Frank uit de Weerd
29,-