• Nu besteld, dinsdag in huis
23,99

De kunst van overtuigen

9789047008712
John Kotter (Auteur), Lorne Whitehead (Auteur)
Onderwerp: Werk & Loopbaan
Gratis verzending
EUR 23.99 9789047008712 23,99
  • Nu besteld, dinsdag in huis
  • Klanten geven THEMA een 9.4/10

Waar gaat het over?

Nieuwe ideeën krijgen soms geen enkele kans. Innovatie- of veranderingsvoorstellen worden al bij voorbaat afgekeurd, als onmogelijk of zelfs bedreigend ervaren. Waarom? Het idee is eerder geprobeerd en werkte toen ook niet, er zijn veel grotere problemen die eerst opgelost moeten worden, er is geen geld of tijd voor, de techniek functioneert niet goed, we hebben de juiste mensen niet in huis...

John Kotter, expert in verandermanagement, vertelt in de vorm van een parabel hoe John een groep medewerkers moet overtuigen om nieuwe computers aan te schaffen. Alle argumenten waarmee je een nieuw idee kunt torpederen worden in de strijd geworpen. Kotter laat vervolgens zien hoe je deze tegenwerpingen - het zijn er maar liefst 24 - kunt neutraliseren: door niet-relevante opmerkingen te negeren, bezwaren om te buigen in positieve garanties, maar ook door te luisteren en erop in te gaan. Hij maakt de weerstand begrijpelijk en reikt strategieën aan om mensen te betrekken bij de invoering van je ideeën. Dit boek sluit aan op Onze ijsberg smelt! en bouwt voort op Kotters veranderingsmodel.

Over de auteur

John Kotter (Auteur)

John P. Kotter is een expert op het gebied van leiderschap, verbonden aan de Harvard Business School. Zijn bestseller Leading Change wordt gezien als de 'bijbel van verandering' voor managers over de hele wereld.

Lorne Whitehead (Auteur)

Specificaties

Auteur(s) John Kotter, Lorne Whitehead, Inez Platzer
ISBN 9789047008712
Uitvoering Paperback
Uitgeverij Atlas Contact, Uitgeverij
Gewicht 224 gr
Taal Nederlands
Verschijningsdatum 01-04-2015
Afmeting 210 x 135 x 14 mm
Aantal bladzijdes 160