• Nu besteld, dinsdag in huis
16,99

De geluksfabriek

9789463192545
EUR 16.99 9789463192545 16,99
  • Nu besteld, dinsdag in huis
  • Klanten geven THEMA een 9.4/10

Waar gaat het over?

De economische groei en krapte op de arbeidsmarkt dwingen organisaties ertoe beter te luisteren naar en te reageren op de wensen van werknemers. Terwijl in de bovenstroom wordt gesproken over aandeelhouders, resultaten, prestatiesturing, structuren en systemen, voeren in de onderstroom normen en waarden, identiteit, ethiek, authenticiteit en zingeving de boventoon. Mensen willen niet méér, maar beter! Alleen door ieder individu aan te spreken op zijn psychologisch contract, maken organisaties mensen gelukkiger en laten zij hun talenten tot bloei komen.

Essentieel is het onderscheid tussen mensen die geboeid willen worden en mensen die zich verbinden aan een organisatie. De eerste groep beschouwt de arbeidsrelatie als een 'deal', voor de tweede is de identiteit en missie de bindende factor. Met dertien basisprincipes voor binden en boeien, wordt aan de hand van praktijkvoorbeelden duidelijk gemaakt hoe organisaties kunnen omgaan met schijnbaar tegenstrijdige belangen van het individu en de organisatie.

De geluksfabriek is een metafoor voor de organisatie van de toekomst. Om succesvol te kunnen blijven, zullen organisaties niet alleen hun klanten, maar ook hun werknemers moeten kunnen binden en boeien. Bruel en Colsen geven richtlijnen hoe organisaties dit kunnen doen.

Over de auteur

Maurits Bruel (Auteur)

Clemens Colsen (Auteur)

Specificaties

Auteur(s) Maurits Bruel, Clemens Colsen
ISBN 9789463192545
Uitvoering Paperback
Uitgeverij Scriptum Books
Gewicht 162 gr
Taal Nederlands
Verschijningsdatum 06-04-2022
Afmeting 211 x 141 x 12 mm
Aantal bladzijdes 120