4 managementprincipes voor gegarandeerde resultaten
EUR
17.50
9789047003366
https://www.thema.nl/boek-4-managementprincipes-voor-gegarandeerde-resultaten/
17,50
- Vóór 23.00u besteld, morgen in huis
- Klanten geven THEMA een 9.4/10
Waar gaat het over?
In 4 Managementprincipes voor gegarandeerde resultaten beschrijft Stephen R. Covey principes die in goede en slechte tijden tot betere resultaten leiden:
1 Excellente uitvoering: de sterkste bedrijven hebben eenvoudige doelen, vertaald in heldere ijkpunten die consequent worden nagestreefd. Elk teamlid kent zijn aandeel in het streven en voert zijn werk volgens die ijkpunten uit.
2 Een goede vertrouwensbasis met alle stakeholders: vertrouwen verhoogt je slagkracht en verlaagt je kosten, vooral in roerige tijden.
3 Maximalisatie in plaats van efficiëntie: de sterkste bedrijven richten zich op waardevermeerdering in plaats van kostenefficiëntie.
4 Betrokkenheid in plaats van angst: Geef je medewerkers een missie en een strategie die ze zich eigen kunnen maken, dan zetten ze hun onzekerheid om in betrokkenheid.
Als je op één ding kunt vertrouwen in het bedrijfsleven, is het onzekerheid. Het lukt lang niet alle bedrijven om op koers te blijven door de woelige baren van de economische realiteit. 4 managementprincipes voor gegarandeerde resultaten is een toegankelijk boek voor elke manager die met heldere richtlijnen tot duurzaam goede resultaten wil komen.
1 Excellente uitvoering: de sterkste bedrijven hebben eenvoudige doelen, vertaald in heldere ijkpunten die consequent worden nagestreefd. Elk teamlid kent zijn aandeel in het streven en voert zijn werk volgens die ijkpunten uit.
2 Een goede vertrouwensbasis met alle stakeholders: vertrouwen verhoogt je slagkracht en verlaagt je kosten, vooral in roerige tijden.
3 Maximalisatie in plaats van efficiëntie: de sterkste bedrijven richten zich op waardevermeerdering in plaats van kostenefficiëntie.
4 Betrokkenheid in plaats van angst: Geef je medewerkers een missie en een strategie die ze zich eigen kunnen maken, dan zetten ze hun onzekerheid om in betrokkenheid.
Als je op één ding kunt vertrouwen in het bedrijfsleven, is het onzekerheid. Het lukt lang niet alle bedrijven om op koers te blijven door de woelige baren van de economische realiteit. 4 managementprincipes voor gegarandeerde resultaten is een toegankelijk boek voor elke manager die met heldere richtlijnen tot duurzaam goede resultaten wil komen.
Over de auteur
Stephen R. Covey (Auteur)
Stephen Covey is overleden op 16 juli 2012. Covey was directeur bij het Covey Leadership Center in Utah en hij wordt gezien als bijzondere managementauteur met verdiende goeroestatus. Natuurlijk is hij voor iedereen de auteur van De zeven eigenschappen van effectief leiderschap (proactief, doelgericht, prioriteiten stellend, synergie zoekend, empathisch, winst uit diversiteit halend, en rust nemend) en zal dat vermoedelijk ook wel blijven.
Niet dat Covey daarmee tekort wordt gedaan, gelet op het telkens terugkerende thema 'effective', maar wel dat een ander belangrijk thema wat ondersneeuwt. En dat is menselijkheid. Covey spreekt in dit verband van 'het derde alternatief', niet geheel toevallig ook de titel van zijn laatste boek. Niet vechten, ook niet vluchten, maar zoeken naar een gezamenlijke oplossing. En die vind je door synergie, empathie en bescheidenheid te combineren. In zijn eigen woorden: 'Bij conflicten zijn we gewend om te denken in termen van “mijn versus jouw”. Mijn team is goed, het jouwe is slecht. Wie op deze manier denkt, ziet maar twee alternatieven voor een oplossing. Maar je kunt ook kijken of er een uitkomst mogelijk is die beter is dan beide opties, en ons allebei naar een hoger plan tilt. Met zo'n derde alternatief kunnen we niet alleen problemen oplossen, maar ook de toekomst transformeren.' Waarmee succes, toch de rode draad in zijn werk, naar een hoger plan wordt getild. En wel van persoonlijk naar gemeenschappelijk niveau. Succes als resultaat van een gemeenschappelijke oplossing.
Niet dat Covey daarmee tekort wordt gedaan, gelet op het telkens terugkerende thema 'effective', maar wel dat een ander belangrijk thema wat ondersneeuwt. En dat is menselijkheid. Covey spreekt in dit verband van 'het derde alternatief', niet geheel toevallig ook de titel van zijn laatste boek. Niet vechten, ook niet vluchten, maar zoeken naar een gezamenlijke oplossing. En die vind je door synergie, empathie en bescheidenheid te combineren. In zijn eigen woorden: 'Bij conflicten zijn we gewend om te denken in termen van “mijn versus jouw”. Mijn team is goed, het jouwe is slecht. Wie op deze manier denkt, ziet maar twee alternatieven voor een oplossing. Maar je kunt ook kijken of er een uitkomst mogelijk is die beter is dan beide opties, en ons allebei naar een hoger plan tilt. Met zo'n derde alternatief kunnen we niet alleen problemen oplossen, maar ook de toekomst transformeren.' Waarmee succes, toch de rode draad in zijn werk, naar een hoger plan wordt getild. En wel van persoonlijk naar gemeenschappelijk niveau. Succes als resultaat van een gemeenschappelijke oplossing.
Bob Whitman (Auteur)
Breck England (Auteur)
Specificaties
Auteur(s) | Stephen R. Covey, Bob Whitman, Breck England, Ypie Veenstra |
ISBN | 9789047003366 |
Uitvoering | Paperback |
Uitgeverij | Atlas Contact, Uitgeverij |
Gewicht | 190 gr |
Taal | Nederlands |
Verschijningsdatum | 01-05-2010 |
Afmeting | 216 x 144 x 11 mm |
Aantal bladzijdes | 122 |